Wednesday, January 2, 2013

dulu-dulu


orang kata zaman kanak-kanak paling indah
zaman kanak-kanak waktu hidup paling berfitrah
paling bebas
tiada amanah
zaman kanak-kanak, apa yang kita nak, itulah kehendak batin dan lahiriah
kalau kita nak, memang kita cuba dapatkan
contoh paling mudah, nak permainan
mak ayah tak nak bagi, tapi kita nak jugak
kita akan mintak
sampailah kita dapat

tapi
tu masa kanak-kanak
bila makin besar ni, semua berubah.
rasa dah jauh dari fitrah

dan masa kecil dulu ada satu cita-cita. yang aku pegang bertahun-tahun, tiap kali disoal pak cik mak cik saudara, itulah jawapan aku. tak pernah berubah. "saya nak jadi JURUTERBANG JET PEJUANG"

kenapa juruterbang? dan kenapa juruterbang jet pejuang?

persoalan tu, hari ni aku akan cari balik.



3 comments:

  1. adei. jumpa gak ko. aku private ah gini.haha

    ReplyDelete
  2. ko private aku private jgk la nnti.. keh3.. xyah la nak private2.. nak jgk baca perpekstif ko..

    ReplyDelete